понеделник, 13 юни 2016 г.

"Наследницата" от Кийра Кас

Дами и господа, представям ви четвъртата книга от поредицата "Изборът", чието издаване за мен беше абсолютно изненадващо! Когато я видях за пръв път в книжарниците...мисля, че се влюбих...Това е възможно най-красивата за мен корица не само от цялата поредица, а изобщо! Но нека за момент да изключим съденето на книгата по корицата и поговорим малко за съдържанието, което далеч не беше лошо, а даже напротив. Действието на историята се случва в кралския дворец, 20 години след "Избора" на принц Максън, чиято първородна дъщеря - Идлин е разказвачът в книгата. За нейно нещастие, както тя казва, се е родила 7 минути преди своя брат-близнак Арън и понеже родителите й не са искали да оставят първородното си дете без титла са променили закона, от което следва че на Идлин се пада честта да бъде първата кралица на Илеа. Понеже народът отново негодува заради премахването на кастовата система, крал Максън решава, че моментът за още един "Избор".

Прочетох доста негативни мнения за книгата и най-вече за самата Идлин. Аз лично я смятам за доста интересна личност. Мисля, че имаме доста общи черти. Харесва ми нейната харизматичност, гордост, амбициозност, самочувствието й, което понякога наистина си показва, че е на високо ниво и темпераментността й. (И това че имаме общи хобита като рисуване на модели и това че всичко, което искаме, го искаме веднага) Обожавах моментите, когато си повтаря мантрата "Аз съм Идлин Шрийв и никой не е по-могъщ от мен.". Абсолютно едно към едно сме и колкото и да казват, че е прекалено егоистична и превзета, ако бях на нейно място щях да постъпя като нея. Разбира се, по-нататък в книгата се вижда как зад маската на "ледената кралица" стои едно не чак толкова уверено и сигурно в действията си момиче.

Радвам се, че Кийра Кас не е повторила историята на Максън и Америка и моКайлХенри и Ерик. В последствие разучих и другите. Още от първата поява на Кайл ми мина през ума, че той ще бъде включен и в бъдеще ще има вземане-даване. Той беше (и си остава!) фаворитът ми - умен, саркастичен и винаги реалист. Друг мъжки и вече второстепенен герой е Арън - близнакът на Иди. Пълната нейна противоположност и особено ми хареса как Кийра е актцентирала като че ли най много на отдадеността му към принцеса Камил.
же да се каже, че очаквах малко повече участие от тяхна страна в книгата. Друго нещо, на което обърнах внимание е липсата на чертите на участниците в "Избора". На доста голяма част от читателите им е било трудно да изградят образите им. Единствено бях запомнила

"Наследницата" като първите три книги от поредицата е написана по-изящен и майсторски начин, което прави историята на Идлин още по-увлекателна. Кийра Кас отново успя да направи край, от който веднага ти се иска да грабнеш следващата книга, което води до извода, че шансът да ви доскучее, докато четете, е минимален. На това страхотно продължение давам 4 от 5 звезди.

Няма коментари :

Публикуване на коментар